torsdag den 2. december 2010

Efterhånden en tradition....

...at jeg bager ØLKAGE i december...og det sker også, at den bages på andre tider af året. Men det er duften af kanel, nellike og malt, der er rigtig julet. Og den er jo bare så super nem, tilmed.
Jeg smider lige opskriften på til dem som ikke læste om den på min blog sidste jul:
450 g. mørk farin, 1 fl. hvidtøl, 500 g. mel, 1 tsk. natron, 1tsk. kanel, 1 tsk. stødt ingefær, 1 tsk. nellike. Alt røres sammen og bages i en lille bradepande ca. 35-40 min. ved 200 grader.

9 kommentarer:

  1. mumssss den må bages det er rigtig længe siden jeg har bagt den
    god 2 december.

    SvarSlet
  2. Nyd fridagene Chris og kagen ser lækker og let ud! Herlig tegning fra ogår. KNUS♥

    SvarSlet
  3. Tak for opskriften, den må da helt sikkert prøves! Altid skønt når noget anbefales, det gør det nemmere at vælge:-)

    SvarSlet
  4. Det kunne være jeg skulle indvie min nye ovn med en øl-kage,det lyder da let.

    SvarSlet
  5. Det lyder lækkert med en ølkage. Den skal jeg da prøve. :)

    SvarSlet
  6. Jeg kan ligefrem dufte den ; )
    Du må have en god 2. december ; )

    SvarSlet
  7. Det var godt du lige smed opskriften på igen - jeg havde gemt den sidst, men ny computer osv...ja så var den altså væk..så 1000 tak :)

    SvarSlet
  8. Nu bager jeg normalt ikke - men det kunne være at jeg skulle overraske min ølbryggende mand med en kage en af dagene. Ser lækker ud.

    SvarSlet
  9. Kender den godt, og den er himmelsk i duft og smag, og tilmed nem, rigtig god kage, hvis man skal have med i skole/arbejde... selv om min opskrift lyder på 500 gr. farin = hele posen.
    Man kan bruge alle former for øl, også alm. eller guldøl, hvis man ikke har andet, hi-hi ! Procenterne fordufter under bagningen.

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer