fredag den 18. juni 2010

Et stort ønske gik i opfyldelse...

...endelig lykkedes det mig, at komme op og flyve i luftballon. Det skulle jo ha været sidste år, inden jeg fyldte festlig fyrre...men vejret er jo afgørende og efter en del aflysninger både sidste år og er i foråret, kom vi endelig op! Onsdag ved 20 tiden steg vi op fra Jystrup på Midtsjælland. Der var en del forberedelse...kurven skulle aflæsses, ballonen lægges ud og derefter "pustes op" ved hjælp af en stor blæser. Når ballonen er næsten fyldt med luft, startes brænderne og ballonen varmes helt op og rejser sig over kurven...og så er det ellers bare at kravle ombord! Der var plads til 12 passagerer. Lige med et...og det gik bare hurtigt, var vi højt oppe..og så svævede vi ellers afsted. Farten svarer til at man cykler stille og roligt.
Sikken en udsigt!!! Jeg kunne se Storebæltbroens pyloner til den ene side og Øresundsbroen til den anden. Vi fløj samtidig med to andre balloner og det var SÅ smukt at se dem mod den blå himmel. Naturen deroppefra.......WAU! Træer og buske ligner fuldstændig dem man bruger til modeltogbaner :O) Og konturene på markerne...fantastisk. Efter 1 time go 15 min. landede vi på en mark ved Nr. Dalby...jeg skal derfor herefter tituleres Grevinde af Nr. Dalby...det er nemlig sådan, at man som førstegangsflyvende bliver døbt i champagne og bliver henholdsvis Greve eller Grevinde af det sted man nu lander.
Det var virkelig som jeg havde drømt om og lidt til...og jeg gør det gerne igen...og selvfølglig kan jeg kun anbefale, at man prøver det.
Her kommer lige et lille potpurri over turen:

nu Grevinde af Nr. Dalby

13 kommentarer:

  1. Nå så lykkes det endelig, sikken en oplevelse du har fået,jeg må indrømme jeg er lidt misundelig.
    Kan have en god weekend

    SvarSlet
  2. Åhh det vil så gerne prøve også!

    Det er nogle kanon flotte billeder du har taget.

    Tillykke med ballon dåben ; )

    SvarSlet
  3. hvor er det bare fedt at du fik din drøm opfyldt - det er jo det vi skal bruge vores liv på!
    Dejlige billeder, glæder mig til at se dem scrappet ;)

    SvarSlet
  4. Ej hvor fedt at du endlig kom op og flyve i ballonen. Sikke nogle skønne billeder...wauow sikke en udsigt. Tror nu jeg bliver her på landjorden...højdeskræk...desværre.
    Tillykke med dåben og deres nye title fru Grevinde.:)
    Du må ha' en skøn weekend.:)
    Knus

    SvarSlet
  5. Ohh du skønne grevinde. Hvor ser det fantastisk ud. Ville SÅ gerne, tør bare ikke.

    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  6. Wauw hvor må det have været en oplevelse, og sikke en udsigt.... Når jeg hører om luftballoner, forbinder jeg det altid med Pippi der var oppe at flyve:-)
    Gad da godt selv prøve det.

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  7. Hvor sejt... Og skønne billeder, der er blevet taget :o)

    SvarSlet
  8. Hej Lacris, nu grevinde... Det ser vældig skønt ud, må vist alligevel DEROP ! I aftes kunne man få ballontur fra Egeskov, tænk jeg kunne være blevet grevinde til Egeskov... men det blæste for meget, så ikke én ballon kom op, træls !

    SvarSlet
  9. Hvor lyder det bare fedt. Og super lækre billeder - så er det jo bare at gå igang med lim og papir:)

    SvarSlet
  10. ej hvor ser det bare flot ud... og sikke en dejligt tur i må have haft:)...

    SvarSlet
  11. Hvor ser det spændende ud. Sikke en oplevelse du har fået dig der.

    SvarSlet
  12. wow, sikke en oplevelse, og skøn beskrivelse. Det er også på min liste af hvad jeg skal inden jeg bliver 40 år ;)

    SvarSlet
  13. TILLYKKE Grevinde ! - Jeg er SLOLT af at kende dig !
    M.v.h. Stine66

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer