mandag den 24. maj 2010

Hot ice & Hot Lips...

...eller faktisk hedder denne dessert Ice Surprise....mon ikke der er nogen af Jer der husker denne indbagte is tilbage fra 70'erne og 80'erne!!?? Jeg kan tydeligt huske den gang min mor lavede denne dessert...en is ind i ovnen!!?? Jeg var målløs og troede simpelthen ikke på at det kunne lade sig gøre. Det pudsige er, at hun kun lavede den den ene gang, men det står så klart for mig så jeg var sikker på, at det var noget vi fik tit...men nej. Så har min mand og børn til gengæld lavet den mange gange i den seneste måned...og jeg lyver ikke, når jeg skriver, at de tre har delt sådan en hel dessert!! Til de af Jer der ikke kender Ice Surprise, så laves den således: 1 lagkagebund, 1 liter vanille is, 3 bæger past. æggehvider, 200 g. sukker. Isen skives ud og toppes op på lagkagebunden. Æggehviderne piskes stive med sukker og smøres over is og bund...skal dækkes helt! Bages ved 200 grader til marengsen er lysebrun. Voila!  I går lavede vi den til gæster og jeg opgraderede den med friske jordbær på bunden....det klædte den rigtig godt...tager liiige toppen af al det søde :O)

Og så fik jeg lavet et LO med de skønne læber:

Og lige et close up.
Jeg får ikke scrappet særlig meget for tiden...har dog lavet en smule kort. Og desværre deltager jeg ikke i SAM næste weekend...skal nemlig jobbe lørdag...meeen, jeg runder da lige hallen til lidt shopping og glæder mig til hilse på Jer. Fortsat god pinse fra mig.

13 kommentarer:

  1. Jo, den dessert kan jeg godt huske...... hihihi

    Men det er vist over 20 år siden jeg har smagt det !!! Shitt, man er ved at blive gammel hihihi

    Takker for gensynet...

    Hyggehygge

    SvarSlet
  2. Jow jow - jeg kan godt huske den dessert ;D ..og nu tror jeg da lige den skal på bordet i nær fremtid, så tak fordi du lige bragte den på bane ;)
    Det billede er da for fedt *G*, og det er LO*et i den grad også.

    SvarSlet
  3. Den dessert har jeg også lavet engang. 20 siden passer sikkert også meget godt ; )
    Skønt layout.
    Det er ærgeligt, at du ikke kommer til SAM, det var jo ved at være en tradition at vi skulle sidde ved samme bord ; )

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig smagt den dessert omend den er serveret for mig. Jeg spiser ikke marengs, kan bare ikke klare den fornemmelse/lyd den giver mod tænderne.

    God pinsemandag :-)

    SvarSlet
  5. Tihi - dit LO er rigtig skønt :o)

    SvarSlet
  6. Det LO er da herligt.. ;-D ;-D
    De læber er bestemt kysseklare ;-D
    Jeg er vild med de lækre farver du har valgt, det hele er bare så friskt.

    Åhh...jo-da, den dessert husker jeg skam godt. Sød er den jo, så jeg tror bestemt det er en god idé med jordbær i.

    SvarSlet
  7. hmmm ... den dessert har jeg aldrig smagt. Til gengæld har jeg smagt Salzburgerknockerl som er lidt det samme - dog uden is. Også meget sødt.
    Og øv at du ikke kommer til SAM - havde ellers glædet mig sådan til at se nogle af de fede ting du laver :/
    Go' stil på LO'et ... næsten lige så godt som unfufulæberne :D

    SvarSlet
  8. Kender godt desserten har lavet den 1 gang, super flot og festligt layout, skønne detaljer og farver

    SvarSlet
  9. den dessert er jo fra før jeg blev født (føler I jer gamle ;P ej undskyld ;) ) men den skal da bestemt prøves en dag - for MUMS siger jeg bare! Det ser bare godt ud :D

    Super lækkert LO! Det er noget fedt pynt og dejlige farver - og selvfølgelig et skægt billede ;)

    SvarSlet
  10. Den is dessert lyder ellers ok:)

    Fedt lo - Like the lips.

    SvarSlet
  11. Den dessert kan jeg godt huske, har aldrig lavet eller smagt den, men den ser lækker ud.Skøn layout de har lavet af skønne LaChris,med de smukke læber.

    SvarSlet
  12. Hey lækker Q skøntttttttt lo - total Anni ;o) Kender entlig godt den dessert men havde faktisk glemt og aldrig selv lavet - tak for opskriften...
    "marmelade" glassene - har købt en skabelon hos scrapper.dk og der er hver del tegnet som bare skal skæres/klippes ud. Der er 3 del på lige netop den skabelon, men Donna´s skabeloner er faktisk nemme at gå til - ellers går jeg ind og lure på scrapper.dk sidde med kort for at se hvordan og ledes ;o)

    Rigtig god tur til SAM i weekenden - OG arbejd :o/ knus fra mig til dig

    SvarSlet
  13. Øv, de læber er for klamme, men hvor er det et herligt foto, for ikke at nævne selve LOet, det er da for skønt.

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer