søndag den 3. maj 2009

Han gjorde det !!!!

...den kære Simon ! I den klynge hvor Simon går...og Jonas gik...har de i 9 år afholdt MGP for 0-3 klasserne. Mine drenge har ALDRIG turde gå på scenen...altid har de været enten lysmand eller lydtekniker :O) Jonas har dog et diplom på at ha været med...han øvede sammen med gruppen men da den store dag oprandt, turde han ikke stille sig på scenen alligevel.
I år var det så 6. gang at vi skulle ned og se ungerne. Denne gang blev det afholdt i vores sportshal, da der altid er rigtig mange mennesker....jeg vil tro at der i år har været 500 publikummer ! Simon kom hjem med invitationen og jeg sagde faktisk først, at vi ikke gad tage med...han skulle jo ikke på scenen (eller være lys/lyd mand)...og de der 11-12 numre hvor børnene står og danser og synger playback..ok, de har faktisk headset på, og man kan da også høre nogle enkelte stemmer trænge igennem...nej, når det ikke er ens egen unge der står der, så er vi måske svære at imponere..indrømmer det: vi sidder ikke med tårer i øjnene og hænderne oppe af begejstring ! MEN Simon har jo i den sidste tid siddet og plimret på SFO'ens El-guitar og på den gamle akustiske herhjemme...de berømte strofer fra "Smoke on the water" og "Jeg har fanget mig en myg" samt lidt hist og pist. Nydeligt. Jeg tog jo også ned i SFO'en og snuppede nogle billeder af ungen, for skæg som han jo er, har han taget min sorte lak kasket med indbygget sort langt hår med, og har den på når han spiller...en ægte Rockstar :O)
Nå, men han kom hjem med invitationen og meddeler, at han nok måske ville spille på El-guitaren til MGP'et. OK så !? Jamen så møder vi gerne talstærkt op..selvfølgelig! Vi troede nu ikke, at ungen rent faktisk ville optræde...og han kom også hjem dagen inden MGP'et og sagde, at han altså ikke spillede til forpræmieren...de afholder forpræmiere for børnene i de andre klynger.
Vi møder op i hallen og jeg indvilliger i at være dommer sammen med lederen af SFO'en og 3 andre forældre. Vi lytter og klapper pænt til 11 numre, hvoraf 5 af dem er fra "Highschool Musical" og meeeeeeget lange sange :O) Så skal dommerne ned bag scenen og votere...OG HVAD SER VI SÅ: Simon slynger guitaren om nakken og er på vej op på scenen !!!!! Arrrghhhh !
Jeg kaster kameraet hen til Steen og skynder mig ned til de andre dommere.....OG kan nu ikke se men kun høre min modig dreng !!! Der sidder han ENE mand på scenen og man kan høre en knappenål falde ! Og så spiller han lige så flot sine "numre" !
Hold da kæft hvor var det flot gjort!!! Han fortalte bagefter om aftenen inden han gik i seng, at han var glad for, at han gjorde det. Jeg spurgte ham hvordan han følte det da han satte sig på scenen...han sagde: "Mor, det var så underligt...alle hårene på hele min krop rejste sig."
Så nu er jeg bare ekstra glad for, at jeg valgte at lave dette LO til 1-2-3 Scrap! finalen :O) Jeg tænkte en del over, om jeg skulle lave noget "nuttet" eller noget "råt"....og endte ud med det rå og farverige... Det var godt nok svært at scrappe på et SÅ mønstret papir, syntes jeg. Men det er det sjove ved de udfordringer man får/giver sig selv. Udfordringen til dette LO gik ud på, at man kun måtte bruge 1 af hver ting og at der mindst skulle være 10 ting. Mønsterpapir, karton, ensfarvet bagside af et mønsterark, bånd, blonde osv....Jeg har bla. puttet en cd på ("Rocken Ruller4" måtte lade livet), bogstaver fra Brio Alfabet spil, blondesticker, punchinella, rub-on (den blå på cd'en), blomst, knap, ramme, Grungeboard dødningehoved, kæmpe brad. En sjov og udfordrende opgave var det...og det var sjovt at være med og at jeg kom så langt som til finalen.

Nå, det var næsten en hel halv roman :O) Nu må søndagen nydes...jeg vil nyde min nye hoveddør, som blev sat i i går ! I dag vil jeg købe nogle blomster som skal stå i krukke ved døren. Alle butikkerne har søndagsåbent her i byen, så jeg må hellere komme i tøjet og afsted.
Tusind tak for besøget....håber at du også får en dejlig, afslappende søndag :O)

16 kommentarer:

  1. Det er blevet et flot LO. Jeg turde slet ikke prøve med SÅ spraglet papir. Han er godt nok en sej gut ham Simon;-)

    SvarSlet
  2. Hvor lækkert med så stor og modig en dreng. Og guitar loet er så sejt. Ha´en god søndag.

    SvarSlet
  3. supergodt gået af Rock-Star'en!! :)....og ja du har fuldstændig ret..det ER jo lissom noget andet når det er ens egen pode der er på scenen - og sådan skal det jo osse være :)
    ..og så er det jo et sejt guitar-LO..oh godt du ikke lavede det nuttet ;P

    SvarSlet
  4. Han er godt nok en sej gut!! Og hvor ser han skøn ud på scenen :-D!! Klart man er stolt af ham, det trænger jo dybt ind, når det er ens egne, der viser hvad de kan, og kan lide. Dit finale LO er KANON godt, jeg er helt vild med det tema du har fået frem med papirerne og tilbehøret. Super godt gået! Fortsat god søndag :-)

    SvarSlet
  5. Sådan Simon - super super sejt - ham kan man da kun være stolt af som mor ikk ;o)

    Er helt vild med dit lo - total fedt og selvom papiret er spraglet har du bare lavet det SÅ godt

    Fortsat rigtig god søndag

    SvarSlet
  6. For et utrolig flott bilde av han, jeg forstår godt at det må ha vært et stort øyeblikk!

    Og tillykke med finaleplassen hos 1-2-3 scrap, cool med den fargesprakende layuten!

    SvarSlet
  7. Hvor var han dog for sej! Det er et lækkert drengelauout du har lavet!
    Og tillykke med at du nåede så langt i 1-2-3 scrap.

    SvarSlet
  8. Hvor er han bare sej. Hårene rejste sig da også helt på mine arme. Det er bare så godt gået. Og nu må du lave en tvilling til det smukke LO du lige har vist os. Sikke en skøn historie.

    SvarSlet
  9. Sikke da en sej gut du har..den historie skal du da scrappe til når han bliver ældre. Rigtig godt gået af ham.
    Det er igen et rigtig flot layout du har lavet og du har mestret at "tæmme" det vilde papir flot :)

    SvarSlet
  10. super flot lo, og en sej dreng du da har, og skønt billede.

    SvarSlet
  11. For en flott historie om den modige gutten din! Fantastisk flott bilde og LO du har laget!

    SvarSlet
  12. TILLYKKE med din MODIGE store dreng ! Fantastisk flot gået !

    SvarSlet
  13. Sån en sej knægt - Wau at gå på scenen med så mange mennesker...
    Sig lige til ham at der er mange voksne som slet ikke turde det han har gjort....Mega flot gået !!!
    Dit LO er bare så godt. Trods den svære baggrund har du fået det hele til at hænge sammen så man stadig har fokus på knægten. Jeg kan nu godt forstå du vinder præmier rundt omkring....Tillykke med dette LO også

    SvarSlet
  14. Det var godt gået af Simon,så nu må de ud for at finde en ny lysmand.Fællede moderen en lille tåre?Flot LO'du har lavet,jeg synes det er sejt,at du nåde helt finalen.
    Knus her fra
    Conny

    SvarSlet
  15. Weeeeeeee hvor er han bare sej og hvor er det godt, at han tog mod til sig!
    Super lækkert rock star LO du har lavet på det "svære" papir!

    SvarSlet
  16. Ej hvor er han bare sej. Super godt gået af ham. Sikke en oplevelse han må ha' haft. Hvad kan det ikke blive til?? :)Kan godt forstå at du var stolt.:)

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer