onsdag den 11. marts 2009

Forårsfornemmelser...

...det synes jeg, at jeg kan mærke. Det var overflødigt at tage vanter på i dag ! Og Peter Tannev lover sol i ugens løb...hvad kan man mere forlange. I dag har jeg været til samtale på Hvalsø Bibliotek omkring 4 ugers praktik...jeg er jo nået ind i aktiveringsperioden (støn gisp)...så hvad kan være bedre, end at få lov at komme på biblo :O) Samtalen gik godt og jeg er lige blevet ringet op og fik at vide, at de gerne ville "prøve" mig. Hvis de 4 uger gør alle tilfredse, kan jeg få lov at fortsætte med løntilskud...og så kan jeg jo håbe på, at det ender med et fast arbejde..det er i al fald min "plan". Jeg kommer til at være på både Kr. Hyllinge og Hvalsø bib. Spændende !

Nå, så langt, så godt. Her et LO som også smager lidt af forår og sommer. Det er lavet til DreamPapers februar skitsekonkurrence...jeg vandt så ikke, men pyt, det er sjovt at være med under alle omstændigheder.


I får også lige opskriften på Jokkmokk chokoladekagen...en skøøøn og saftig kage:

(dette er ikke et LO men en fotocollage om Jokkmokk fundet på nettet)

4æg, 600 g. sukker, 600 g. hvedemel, 4 tsk. bagepulver, 4 tsk. vanillesukker, 3 spsk. kakao, 300 g. smeltet smør, 1 dl. stærk kaffe, 3 dl. mælk.
Glasur: 4 spsk. kold kaffe, 4 spsk. smeltet smør, 2 tsk. vanillesukker, 1 spsk. kakao, 200 g. flormelis.
Bages ved 170 grader i 30-40 min.
Portionen svarer til en hel, stor bradepande...en halv portion er nok til "normal husbehov".

Tak for besøget og søde kommentarer....ha en skøn dag :O)

9 kommentarer:

  1. STORT tillykke me dit nye "projekt" det bliver da spændende ;o)
    Skønne loér er vild med det første i så glade forårs farver ;o)
    Kagen lyder mums uhmm lækker den skal prøves - dine boller er prøve a mums ;o) Tak for lækker opskrifter

    SvarSlet
  2. TAK for opskrift, den må prøves.
    Og så kan det da være man skal begynde at komme på biblioteket igen, vi ses måske....

    SvarSlet
  3. Skønne layouter, forårs loet er skønt i dejlige farver. Du må have held og lykke med jobbet

    SvarSlet
  4. Flot LO... Lækre lækre farver - Et rigtigt drenge LO...
    Det lyder til at være en god kage, så den må prøves af.. :o)
    Held og lykke med jobbet..
    Scrapknuzz Tanja

    SvarSlet
  5. Tak for opskriften, den skal helt sikkert prøves :)
    Held og lykke med din praktik, håber du kan få lov at blive.

    SvarSlet
  6. Tillykke med stillingen. Jeg synes, at det lyder supergodt!
    Flot layout i dejlig glade farver.
    Jeg nægter at se på den opskrift, jeg kan så let ledes i fordærv..... ; ) : )

    SvarSlet
  7. Dejligt de ville "prøve" at have dig i 4 uger. Håber det ender med fast job.
    Sødt LO du havde lavet til konkurrencen. Dejlige farver du har brugt.
    Tror den kage skal afprøves :0)

    SvarSlet
  8. Held og lykke med jobbet. Det helt perfekte sted for en læshest.;)

    Sikke et skønt LO. Dejlige forårsfarver. Flot pynt.:)

    Tak for opskriften på den lækre kage. Men måske skulle jeg bare lade blive på din blog....med alt det sukker og smør. Pyha skal, skal ikke.....pyha, jeg vender tilbage....nej ja, jeg tror at jeg vender tilbage når jeg har bestemt mig.;o)
    du må ha' en rigtig god weekend.

    SvarSlet
  9. Det lyder godt, held og lykke med din praktik

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer