fredag den 20. februar 2009

Sne sne sne...og brusebadsboller...

...sikken en masse sne vi har fået her på midtsjælland ! Det bliver vist kælketure der står på programmet...så må vi vente med at køre til Roskilde og handle ! Ungerne ligger stadig og snuer...jeg har været ude og gå en morgentur med Snoopy...elsker at gå om morgenen, i denne hvide verden. Jeg fik lige lavet et fjollefoto her til bloggen:
Et LO fra skiferien...mere sne...aldrig har vi da set sådan en stor snemand ! Ungerne var vist lidt mugne over at skulle sidde foran snemanden, så mor kunne få et scrappefoto i kassen :O) Se lige deres kropssprog! Så overskriften til LOet var i hus lige med det samme!
Så er der flere der har spurgt hvad pokker brusebadsboller er. Her kommer opskriften:
6 spsk vand, 50 g gær, 3 dl mælk, 50 g smeltet smør, 7-8 dl mel, 1 tsk salt, 3 spsk sukker, 1 tsk. kardemomme (kan udelades)
Opløs gæren i den lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning udner et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem eventuelt med pisket æg først. Så bliver de ekstra flotte. Bag dem i cirka 12 min.
Opskriften findes i den skønne bog "Krudtugler og Kanelsnegle" af Sif Orellana.
Tak fordi du kiggede forbi og kan du ha en rigtig dejlig fredag :O)

11 kommentarer:

  1. Sikke et godt layout - sjovt fundet på :)
    Ha' en god dag :)

    SvarSlet
  2. Et kanon LO. Flot opsætning. Herligt billede, perfetk titel. Hi hi jeg kan lige høre dem. Sådan er når ens mor har scrappehjerne.
    Her hjemme er det min mand der ser mærkelig ud når jeg har taget sølle 600 billeder på 1 uge hi hi :)
    Tak for opskriften de lyder lækre.
    Du må forsat ha' en dejlig snevejrs weekend.:)

    SvarSlet
  3. jubiiii tak for opskriften - passer jo lige til lune boller søndag morgen ;o)

    Skønt lo du fik lavet og overskriften er perfekt ;o)

    SvarSlet
  4. Dejligt vinterlayout, du har lavet og en skøn tekst. Ja, ungerne kan jo ligeså godt vænne sig til det. Det bliver jo sikkert ikke sidste gang der skal tages scrappebilleder..
    Nu vil jeg tage mine drenge op og bowle og spise på pizzaria bagefter. Vi har nemlig vinterferie i denne uge...

    SvarSlet
  5. Super flot LO. Sikke en stor snemand.Godt jeg ikke har trillet de store kugler.
    Det er ikke altid ungerne synes det er sjovt at stille op til deverse fotoes, men de gør det i protest.. :0)
    God weekend.

    SvarSlet
  6. Lachris
    Det ser godt nok ud til i har fået meget sne,her får vi kun nogle små fnug der smelter med det samme.Skøn Lo'af dine drenge,det kropsprog sige vist "nu gider vi ikke mere i dag"
    Kan i alle have en rigtig god weekend i sneen

    SvarSlet
  7. Sjovt at se dit billede for der er ingen sne her.
    Det er et superflot layout du har lavet. Jeg er vild med dine undertekster..og sikke da en fed opsætning.
    Nå så det var brusebadsbollerne..de må vidst prøves en dag :)

    SvarSlet
  8. Du er vist lige så glad for sjove titler som mig. Super sjovt lo. Elsker når det også siger noget andet end lige hvor man er.

    SvarSlet
  9. Fjollefoto= skønt foto ;-)

    Skønt LO, dejlig vinterstemning, og ja de stakkels børn må stille op til mangt og meget ;-)

    Knuz Betina

    SvarSlet
  10. total flot lo du der har lavet, og for et skønt billede, de boller lyder lækre.

    SvarSlet
  11. Sjovt sne-foto...og sjovt nok, jeg har faktisk også fotograferet fodspor i sneen - til senere fremkaldelse ;-).
    Herligt LO af drengene....kan lige høre dem!! Men hvad gør ungerne ikke for deres mødre *G*

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer