fredag den 13. februar 2009

Lys i mørket...

...ej, det lyder da vist lidt for trist til dette indlæg...men så igen, det kommer jo helt an på, i hvilken situation, sætningen bruges. Her står det sort på hvidt, på en automat på kirkegård i Østrig. Vi var ude og gå en lille aftentur og endte tilfældigvis på kirkegården...det var der trapperne førte op og stien endte blindt...det kan man så lige tænke over :O) Henne ved kirkemuren stod denne automat og så helt forkert ud...lige f'ørst troede jeg at det var en sodavandsautomat (sådan tænker vist kun en colanarkoman på en kirkegård i Østrig)...men det viste sig at være en automat hvor man kunne trække kirkegårdslys. Tænk, det var da egentlig en fin idé...og det ser så fint ud med alle de levende lys på gravstederne. Hmmm, jeg tror da at jeg vil sende denne lille historie samt foto til præsten her i Hvalsø !
På min indkøbstur til Brugsen fandt jeg disse skumfigurer:
Og i går da Simon og jeg var i Roskilde, fandt jeg disse taperuller i Tiger butikken:

Jeg har også fået lavet nogle søde dåser, men dem kan jeg først vise senere, da de er gaver til mine niecer.
Nu vil jeg ønske alle en rigtig god weekend og sige tak for besøget på min blog :O)


13 kommentarer:

  1. flot layout med en sjov historie bag, ja hvorfor ikke hygge med lys på de danske kirkegårde og opsætte en automat.Du må have en god weekend

    SvarSlet
  2. super super flot lo, og det lyder hyggeæigt med en sådan automat, ofte glemmer jeg lysene så kunne det da være smart.

    SvarSlet
  3. Rigtig flot layout. Ja, det ville da være en udmærket ide med sådan en automat her i DK på kirkegårdene.
    Skønne sager du har købt.
    God weekend.
    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Super dejligt LO du har lavet, og en sjov lille historie der er til.
    Rigtig god idé med lysene på kirkegården. Tror der ville blive mere hyggeligt at komme der.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  5. Ejj hvor griner - cola maskine på en kirkegård, men okay jeg ville ha troet (ønsket) det samme ;o)

    Skønt lo - og ny indkøb, det tape må jeg da ned i vores tiger og lure efter - du ved nyt behov ;o)

    SvarSlet
  6. Det er rigtig flot dit LO'det var da meget smart med den automat.

    SvarSlet
  7. Et super flot LO. Sød historie, ja det burder der også være på kirkegårde her hjemme. Men jeg tror også jeg havde tænkt det samme.hi hi.
    Ih de skum figurer er bare skønne, jeg må vist lige forbi min brugsen.:)
    Du må forsat ha' en rigtig god weekend.

    SvarSlet
  8. Det var da en sød idé på den østrigske kirkegård. den kunne de godt tage til sig her i Danmark.
    Superflot layout du har lavet og lækre ting du har købt.

    SvarSlet
  9. En sjov historie til det flotte layout. Skønne farvestrålende indkøb du har gjort dig.

    SvarSlet
  10. Jeg synes også det er en fin ide med en automat til at købe lys på kirkegården. Skønt layout! Og sjovt med den tyske titel!
    I en ENORM kirke i Salzburg, Østrig, tændte min yngste søn lys for hans oldefar og sin pap-oldefar. Det var hans hans egen ide, da han så alle de mange fine tændte lys inde i kirken. Han blev meget rørt over det og jeg kom til at tænke på, hvorfor man ikke bruger dette så meget her i DK.
    Skønt layout du har lavet med fede farver og pynt!

    SvarSlet
  11. Fint LO og en rigtig sjov historie. Jeg kan godt lide detaljen med den lille tænksomme engel....mon hun tænker på, at der da godt kunne stå en cola automat ved siden af? ;)

    SvarSlet
  12. Det er bare et skønt LO, kan rigtig godt lide opsætningen, og den dobbelte betydning med glansbilledet af englen....

    Det runde papir har jeg oså, men synes altså ikke rigtig at det går godt med at få det brugt ;-) men nu kan jeg da lifte lidt...

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  13. Superdejligt LO ... har nu aldrig selv set sådan en automat, men det er heller ikke kirkegårdene jeg har besøgt mest i Østrig *GGG* ... men de er jo katolikker, så .. :o)
    Jeg selv har kun én gang tændt lys for et andet menneske, og jeg må sige, at det var med lidt af en klump i halsen - livet og døden giver en hel anden mening set i det "lys" ;o)

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer