lørdag den 20. december 2008

Lyserød...

...fredag...det kan vi vist godt kalde dagens indlæg ! JO...det ER lyserød risengrød :O) Simon fik lov at bestemme aftensmaden, da ungerne og jeg var alene i går...manden var til julefrokost og ligger i skrivende stund STADIG i sengen og bobler...det tyder på en hård aften/nat.
Og hyacinterne kom også med på billede...de matcher jo så flot til grøden :O) De blev købt som værende RØDE hyacinter..hmmm..men viser sig at blive til pink...men det er nu også flot. Det kommmer sig egentlig af, at Karina skrev om røde hyacinter, hvilket jeg aldrig havde set..og sørme om ikke jeg finder sådanne (troede jeg) i Føtex..i al fald var den lille plastikpotte rød...hvilket jeg så skulle mene betyder, at selve blomsten så også bliver rød...sådan forholder det sig da med den hvide, lyserøde og blå ! Karina, hvad farve blev dine ?
Når mand engang vågner...håber at det bliver inden mørket sænker sig..klokken er nu lidt i 12...så kunne jeg godt tænke mig at vi skulle ud og fælde juletræ...men nu får vi se :O)
Jeg takker for besøget på min blog og alle de søde og sjove kommentarer ! Ha en dejlig lørdag..uden for meget julestress :O)

14 kommentarer:

  1. altså hvor får I dog de ider fra ;o)) lyserød hmm.. gad vide hvad min familie ville sige hi hi måske det skulle prøves :o)

    Lyder til der er en der har haft en hård julefrokost så er spændt på om du får ham med ud og hente træ ;o)

    Rigtig god lørdag

    SvarSlet
  2. Wow hvor ser det lækkert ud og det hele matcher så flot, hvorfor skal risengrød også være hvid. Rigtig god lørdag

    SvarSlet
  3. Uha, ved ikke lige helt hvad jeg synes om lyserød risengrød.... hmmm

    Men kan da fortælle, at vi til vores sidste ungdomsaften på arbejdet, lavede vi blå spagettie og grøn sovs.... var det noget hø hø hø....

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  4. Ja, ja - de kære børn. Jeres risengrød er lyserød og vores julekager er blå! he he! :-) Dejligt med sådanne påfund.
    Dine hyacinter er søde. Og nu du nævner det, så tror jeg faktisk ikke jeg har set dem i røde nogensinde.
    ... lige et sidespørgsmål: Er du meldt til Dream'n'Scrap i Høje Tåstrup d. 7. jan.?? Jeg har meldt mig til i dag - 2009 må være året hvor jeg scrapper noget mere sammen med andre.
    Rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  5. Sikke en sjov idé. Jeg har engang farvet mælken lyserød, og bildte ungerne ind at det var drillenissen. Det tror den lile stadig på ;0)
    Lyder hyggeligt med at fælde juletræ selv. Håber ikke din mand er for hårdt ramt, så i kan komme afsted.
    Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  6. Ja lyserød risengrød er et hit - bare ikke så lækkert udseende når kanelen og sukkeret er drysset på...
    Røde hyacinter har jeg set masser af i Tivoli. De er rigtig nisserøde. Tror desværre ikke de er til at købe for os almindelige..

    SvarSlet
  7. Uanset rød eller pink, de har en rigtig smuk farve, også grøden, hi-hi !
    Kan ikke forestille mig, at din vingeskudte mand har godt af at få hovedet nedad ved evt. juletræsfældning, I må hellere vente til i morgen....

    SvarSlet
  8. Hvor herligt, lyserød risengrød det har jeg dog aldrig set før.

    SvarSlet
  9. Røde hyacinter har jeg aldrig set eller hørt om. Jeg håber du fik ham med skoven,det tro jeg vil godt, efter julefrokosten i går.

    SvarSlet
  10. Hmm lyserød risengrød.... smagte det godt. :)Sådan er det også her hjemme at vi får risengrød, den er så bare hvid, nå manden er ude :)Jeg kan sige ang. hyacinterne, dem jeg købte var katten i sækken. De er nærmest mørk lilla. Jeg ligger et billed på imoregen.Det mislykkeds vist at krydse den blomst. :)

    Jeg har en Award med til dig, så kig forbi min blog.
    Du må forsat ha' en rigtig god lørdag aften.
    Knus Gitte

    SvarSlet
  11. Hahaha ... hvor fantastiskt. Det må være alletiders sjov at spise hjemme hos jer ... stort :o)

    SvarSlet
  12. Lyserød risengrød..det har jeg aldrig set før :) Sikke et billede at scrappe.
    Jeg har aldrig hørt om lyserøde hyasinter men findes de hører jeg gerne om dem.

    SvarSlet
  13. Haha lyserød risengrød, det er bare humor! Mon familien her ville juble, hvis jeg lavede lyserød risalamande juleaften? Det ville da passe fint til kirsebærsovsen!...naarr jeg må hellere lade være, tror min mor får et hjerteanfald hihi

    SvarSlet
  14. SKØNT med farvet grød, det er LIGE sådan vi kunne finde på da min dreng var yngre, jeg husker endnu de BLÅ og GRØNNE pandekager vi har spist.

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer