fredag den 5. december 2008

Julefilm...

Dem er der jo masser af, hver jul. Jeg har dog en favorit...den blev vist første gang i TV, da jeg var en stor pige/yngre kvinde (ho ho). Jeg elsker den...den er bare så sød og smuk og musikken dertil er vidunderlig ! Jeg fik dengang filmen på tegneserie af min mor og jeg har den såmænd stadig. Da mine børn var små, fandt jeg den på VHS bånd og købte den selvfølgelig straks. Men ak, de søde børn var da bedre vant..der var simpelthen ikke nok action i den film, så den synes de er K E D E L I G. MEN nu har jeg lige fundet den på dvd og bestilt den...til MIG :O) Den handler om en dreng som bygger en snemand i haven. Snemanden bliver levende om natten og drengen inviterer ham indenfor i huset. Her bliver snemanden præsenteret for mange "besynderlige" ting...elektrisk lys, en dejlig kold fryser, frugter som bliver brugt til forskellige slags "næser" og mange andre søde og sjove ting. En tur på faderens motorcykel gennem skoven bliver det også til. Som tak for køreturen tager snemanden drengen med på en flyvetur...op for at besøge en meget populær mand :O)Jeg har set den rigtig mange gang..og hver gang sidder jeg med en klump i halsen og våde øjne...ja ja, det må være barnet i mig...
Jeg har fundet et klip på You Tube som jeg vil vise Jer hér:

Håber at I nød den ligeså meget som jeg. Ha en dejlig 5. dember og på gensyn :O)

10 kommentarer:

  1. Tak for det dejlige gensyn, det er godt nok mange år siden at jeg så den sidst.

    SvarSlet
  2. åhhh, den er sød, tak for du fandt den til os.

    SvarSlet
  3. Den har jeg da osse set ..for ca. 100 år siden eller deromkring ;D...skønt at du ku' finde den igen :)
    Ha' en dejlig dag :)

    SvarSlet
  4. IIIh, den må vi ses sammen, så kan vi snøfte sammen. Kan godt huske den, er bare så sød:0)
    Glædelig 5. december til dig fra mig

    SvarSlet
  5. Åh tusinde tak for et dejligt gensyn. jeg kan godt huske den, den er bare så sød snøft. :)Det er godt nok mange år siden jeg sidst så den. Hvis den kan fåes få dvd så må jeg ud og finde den. :)
    Du må forsat ha' en dejlig
    5.december.

    SvarSlet
  6. Ja, Ja, ja..... det er altså lige den jeg også bare eeeeeelsker fra mim barndom! + den gamle udgave af Snedronningen (Narnia).
    Hyggeligt gensyn - og dine poder er ikke spor anderledes end mine, for mine synes også at der sker for lidt og kan ikke lige finde det samme skønne i filmen som jeg kan!

    Fortsat god 5. december.

    SvarSlet
  7. Det er sådan en sød film - jeg kan godt forstå, at det er din favorit. Tak for minderne.

    God 5. december til dig.

    SvarSlet
  8. Jeg kan godt forstå du elsker den film og så alt det sne der er på filmen og det smykke musik, det er også nogle skønne farver, der er brugt til tegnefilmen.

    SvarSlet
  9. LOL.... og du synes at jeg er skør ;-) du er da vist også en samler... bare på en anden måde...

    Knuz Betina

    SvarSlet
  10. Det er også en af mine favotitter. Den var også sendt sidste år. Det er rart med noget som man kan huske så godt fra barndommen.

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer