tirsdag den 23. december 2008

Jule -træ -post og -mus

Træet blev pymtet i går og det står nu og pryder stuen. Jeg synes det er så hyggeligt og ville egentlig gerne ha haft et træ ind noget før...bare for hyggens skyld...men det må jeg jo så sørge for næste år :O)
I morges kl. 8 gøede Snoopy..det gør han når posten cykler op foran døren..så jeg gik ud og tyssede på ham (hunden altså) og skyndte mig ind under dynen igen..men så ringer det skisme på døren..."Det er nok endnu en pakke til dig" siger Steen. Og ganske rigtigt...en pakke fra Fyns land..Bøhland...fra COWGIRL ! Sikken en skøn overraskelse..og det fulgte et herligt kort med, som jeg tillader mig at lægge på bloggen, for det er simpelthen SÅ sjovt lavet:
Ha ha er den vovse ikke bare skøn..stakkels kræ :O) DET er god værkstedshumor..øh..staldhumor, hvis der er noget der hedder det :O) Tusind tak, Helle....glæder mig til at åbne gaven i morgen..har kun prikket en lille bitte smule på pakken !

Og så lige et billede af mine julemus. Dem har jeg fået af min mor for mange år siden. De er lavet af "de gamle på hjemmet", hvor min mor engang arbejdede.
Ja tidligt var jeg jo så oppe pga posten...så jeg gik straks igang med at lave risengrøden til a la manden og har også lige hevet en italiensk konfektkage ud af ovnen...en Panefort, hedder den...fyldt med nødder og kandiseret frugt. Hvis den smager så godt som den ser ud, smider jeg en opskrift på bloggen.
I dag skal jeg på et par julevisitter og i aften skal vi op til Maribi og spise og spille pakkeleg...det ska nok blive noget så hyggeligt !
Så vil jeg sige tak for besøget og ønske en god jul...hviiis du nu ikke lige får tid til at kigge forbi i morgen.

10 kommentarer:

  1. I vores familie, har vi altid først pynte træet dagen til juleaften,men jeg synes det sjov, at se hvordan andre gør det.Pas nu på der ikke går hul på papiret, inden juleaften,de er rigtig søde de mus du har fået af din mor.
    Men nu vil jeg ønske dig og din familie, en rigtig glædelig jul.
    Conny

    SvarSlet
  2. Sikke et skønt kort, ja det er da humor.;)jeg er spændt på at se hvad du har fået i julegaven.:)
    Hvor er de nuser de små mus du har fået af din mor.
    Uhm det lyder lækkert med den kage. Den skal jeg da prøve en dag. :) Jeg skal også igang med risengrøden til alamanden i morgen.
    Du må ha' en dejlig lille juleaften.

    SvarSlet
  3. Det var da et rigtig fint juletræ.

    Glædelig lillejuleaften.

    SvarSlet
  4. Dejligt humoristisk kort.
    God jul til dig og din familie.
    Knus Karina

    SvarSlet
  5. Hvor er dit træ smukt. Det er superhyggeligt at følge din blog :)
    SIkke et flot kort du har fået.
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  6. Sikke et skønt kort der var med pakken. Glæder mig til at høre hvad der så var i den.
    Juletræet er super flot. I er vist helt klar til juleaften.
    God jul til dig og din familie.

    SvarSlet
  7. Sikke et smukt træ :o)
    Glædelig jul og godt nytår :o)

    SvarSlet
  8. Jeg vil ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul samt et lykkebringende nyt år. Det har været hyggeligt at være forbi din blog, jeg finder altid en masse inspiration. Jeg glæder mig til at følge din blog i det nye år. Måske mødes vi en dag i det nye år til et crop, det kunne være super hyggeligt.
    Men på gensyn til næste år.:)
    Juleknus Gitte

    SvarSlet
  9. Hvor er det altså hyggeligt at besøge din blog og læse om jeres hyggestunder sammen. Når du besøger Maribi og mand er det ligesom når vi besøger Jane og mand. Hygge hygge og atter hygge. HI HI ja, det julekort kunne jo kun være til dig og møghunden Snopy. Ønsker I alle får en glædelig jul

    SvarSlet
  10. Nej, hvor var det godt jeg læste din blog i dag... for opskriften på Panefort missede jeg en dag fra et blad. Og bagefter kunne jeg ikke nøjagtig huske hvad den kage hed og derfor kunne jeg jo ikke finde den på nettet. Taaak
    Og glædelig jul til dig og dine, og tak for mange sjove indlæg gennem året.
    Ha' en dejlig jul !

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer