søndag den 21. september 2008

Kunst til væggen...

...eller hvad man nu vil kalde det..i al fald har jeg lavet 2 billeder til køkkenet. Jeg har hele tiden ville ha Paris ind i mit køkken og har overvejet at få fremkaldt nogle posters ELLER købe det kæmpestore vægbillede i IKEA, som forestiller Eiffeltårnet...MEN så viste de i "Rabatten" en smart metode til selv at lave sin "kunst". Man printer nogle s/h fotos u på alm kopipapir, smører dekopagelim på selve billedet, lægger det med billedsiden ned på et stk. lærred, glatter det lidt ud hvis det buler og lader det tørre i ca. 4 timer. Derefter vådter man det med en våd klud/svamp og nulrer forsigtig papiret af...og voila, så har man overført sit foto til lærred. Så fik det en tur med hvid acrylmaling iblandet noget strukturhalløj, rundt om billederne. Jeg har så skrevet med sort tush og tegnet en tynd ramme. Teksten er tyvstjålet fra Tina Dickow :O) (UUUH, så I hendes koncert i fredags i TV ?!...glæder mig vildt til d. 10/11 hvor jeg skal til koncert og høre hendes nye sange...og den nye cd udkommer i morgen...HURRA!)
Var allerede oppe lidt over halv otte...så morgenbollerne står til hævning, jeg fik tid til at gå på bloggen, badet venter...og senere i dag skal vi til fødselsdag hos Maribi....er der mon scrap-relaterede i pakken ? En rigtig hygge-nygge-dase søndag...skøøøøønt. God sødag til alle og tak for besøget :O)
(HVIS DU SLÅR LYDEN TIL, KAN DU HØRER TINA SYNGE SACRÉ COEUR)

17 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er de bare flotte. Super genialt. Det skal da lige lægges i "idémappen". Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  2. Hvor er det smart, det skal jeg da huske. Hvor er de flotte. Rigtig god ide at bruge en sangtekst.(så ikke programmet,rigtig nok,hun laver nogle gode sange)
    Det er også lidt sjovere at ha' noget kunst på væggen, som andre ikke har.
    Du må forsat nyde søndagen :)

    SvarSlet
  3. Super ide - den må afprøves på et tidspunkt. Det er nogle lækre Parisermodeller du har fået lavet dig.

    SvarSlet
  4. Wauw, de måtte gerne hænge hjemme hos mig. Hvor er de flotte.

    SvarSlet
  5. Det må jeg sige, synes din idé er meget flottere end det de viste i Rabatten. Var selv i Paris i februar og havde en sjov oplevelse, da de spillede netop Tina Dickow i en af de utallige butikker vi var i, så bliver man så stolt af at være dansk, for hun er da vel nok en god sangerinde og sangskriver. Og forresten så er Sacré-Caeur da for romantisk et sted, tror det er mit favorit sted i Paris. Iøvrigt tak for dine søde kommetarer på min blog, dejligt med nye "ansigter". God søndag!

    SvarSlet
  6. Hold da op - det ser skidegodt ud!! :)..det må da vist afprøves på et tidspunkt :)

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Det godt nok spændende det du har været igang med. Det skal jeg godt nok prøve.Det ikke nok at det er spændende, men der super flot.

    SvarSlet
  9. Virkelig flotte billeder du har fået lavet. Hold da op - det ser jo helt professionelt ud!!

    SvarSlet
  10. WOW ... hva' så Jørgen? Det er da bare kanon flot ... kan jeg sende et par billeder til dig og få lavet "malerier" på bestilling? Har lige et par dåbsbilleder som kunne være fede at lave sådan.
    Og hvad jeg laver? Jeg er talnørd; en af de stramme tanter med knold i nakken og hornbriller :D Heldigvis er det kun mit arbejde ;o)

    SvarSlet
  11. Wauw, det må jeg nok sige, det er da genialt. Og skønne det er de da :o)

    SvarSlet
  12. wow der er da en kunstner gemt i dig. De er super flotte

    SvarSlet
  13. wawwwww de var jo bare total fede, super flot

    SvarSlet
  14. Jammen hold da op hvor er de blevet flotte - det ligner jo værker til 500,- stykket...
    Du må endelig igang med nogle flere - FLOT ARBEJDE

    SvarSlet
  15. waw siger jeg bare - super super flot ;o)

    SvarSlet
  16. Aii en god ide. De er meget flotte dem du har lavet! Bener ud i samfundet i morgen efter et lærred elle fem og så skal der leges :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er de bare seje og flotte! Jeg så også dette indslag i Rabatten og har tænkt mig at gøre det samme (har et projekt liggende til nogle venner...). Virkelig en super god idé!!!

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer