søndag den 17. august 2008

Mad !

Når vi er på camping, laver vi faktisk altid selv mad...det bliver yders sjældent til restaurantbesøg...og det er helt fint, for det er SÅ hyggeligt at grille. Og så elsker jeg at købe ind i de store, franske supermarkeder :O)
I år var det helt store hit at lave bruchetta med forskellige tapenader og cremer på. Jeg fandt jo de SKØNNESTE hjemmelavede tapenader og cremer på div. markeder i Provence...og lige endnu en tak til gusle, for opskriften på artiskok creme (den er endnu ikke afprøvet). Og for at blive ved maden, så holdt vi VejFest i går aftes. Vi var da simpelthen bare SÅ heldige med vejret !!! OG så fik vi tilmed en MÅNEFORMØRKELSE med i købet :O) Det var en skøøøøøn aften og deeeejlig mad. Hver husstand medbringer eget kød til grillen og en ret til fællesbuffeten. Ih, folk er kreative og der var mange spændende salater at vælge imellem...OG friske artiskokker...MUMS siger jeg bare. SÅ næste år skal Simon så artiskokker i "sit" bed ! Og han glæder sig allerede :O)
Tak for besøget og god søndag :O)


14 kommentarer:

  1. ummm det kan man da sige er et lækkert lo, og blever da helt sulten af at læse det du skriver :)

    SvarSlet
  2. Lækkert LO. Ja grill mad er da det bedste i verden.

    SvarSlet
  3. Lækkert LO - jeg elsker også at grille. Sikke fint vejr I havde til festen igår, godt at høre det var en god aften!

    SvarSlet
  4. Uhhhmmmmm - skøøøøønt mad-LO! Det ser lækkert ud. Vi (manden og jeg) ELSKER bruchetta og vi lavede også mange af dem i Italien på campingpladsen ved vores vogn. Så hyggeligt!
    Det ser godt ud med brug af dymoen til meget af teksten + den lille billet + bølgepappet. Super flot LO!

    SvarSlet
  5. Wau jeg er vild med dit bølgepap - skønt LO og lækker mad. Skal du så også have scrappet vejfesten ??? Måske da du kørte Sten hjem på en trillebør ???

    SvarSlet
  6. skønt LO er også vild med bruchetta jeg er dog gået glip af artiskok-cremen øv, nå den må jeg prøve næste år. Forresten vi kørte igennem Soltau og videre ind i Frankrig via Dole så Provence, Verdon, Seure og sidst igennem Tyskland.

    SvarSlet
  7. mums siger jeg bare - bliver jo helt sulte :O)
    Super flot LO og ja her i huset har grillen også en stor plads selvom vinteren bliver den brugt

    SvarSlet
  8. Dejlig at høre i hade en god vejfest. Det er rart når man kan have så godt et sammenhold, på den vej hvor man bor.

    SvarSlet
  9. Uh hvor lækkert. Ja både kortet og maden hihi ;o)
    Og tak fordi du lige fik klargjort for mig, at det rent faktisk var en måneformøkrelse i lørdags ... så den også men undrede mig :-o

    SvarSlet
  10. Den artiskokcreme vil jeg godt lige blande mig i. Havde indtil fornylig en lækker opskrift fra Anne Larsen, men den er piiist væk, så jeg må lave den efter hukommelsen, hvilket jeg også godt kunne. Men har du den et sted, ku jeg da godt tænke mig af se din opskrift.
    Forøvrigt rigtig lækkert LO om alle de skønne sommerlige oplevelser I har haft i Sydfrankrig !

    SvarSlet
  11. Skøøøønt LO - og et helt fantastisk billede. Man bliver jo helt sulten.... ;o)

    SvarSlet
  12. Vedr. artiskokcreme så var der både kikærter og mandler i min opskrift.... jeg SKAL altså finde den igen !! Men ellers tak for tippet.

    SvarSlet
  13. mums mums, bliver helt sulten af dette LO.
    Det ser rigtig godt ud med dymoen, og bølgepappet.
    Skønt LO.
    Glæder mig til vi skal scrappe sammen en dag.....

    SvarSlet
  14. Kul LO! ...Og den gjorde meg litt småsulten;)

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer