mandag den 14. januar 2008

Nedtour...

Nå, jeg har i dag sagt mit job hos SAXO op ! Jeg måtte jo sande, at det ikke hang sammen med familiens behov. Jeg har haft enormt dårlig samvittighed overfor ungerne. Når jeg kommer hjem halv seks hver aften, skal lave mad, spise...og først dér har tid til at hjælpe ungerne med lektier...ja, på det tidspunkt er Simon ude for pædagogisk rækkevidde...og mig ligeså ! Simon har ikke haft mulighed for at komme tidlig hjem (som han plejer, ikke at det er en supergod undskyldning) men han har heller ikke haft nogen legekammerater hjemme. Han har på en måde følt sig lidt udenfor. Og problemer er der også i Jonas' klasse...her er der simpelthen kommet håndskrevne breve med hjem ! Så det gik bare ikke, at der ikke var hånd i hanke med det hele. Jeg føler en stor lettelse nu :O) Og faktisk så har jeg fået andet at rive i...jeg kontaktede Hvalsø Ældrecenter...og skal starte dér når vi kommer hjem fra skiferie i uge 6. I byen, 5 min. på cykel, 32 timer i dagvagt. Nu er jeg jo ikke uddanne So-SU, så det er et tidsbegrænset vikariat der løber indtil august. Men jeg håber jo på et job på biblioteket her i byen...og har også en god kontakt dertil...så jeg kan jo kun håbe, at der bliver et job til mig dér, inden for den nærmeste fremtid. Tja, eller måske finder jeg ud af, at SO-SU er lige mig, og vælger at tage uddannelsen. One never knows...
Så selvom det virkede sådan lidt nedtursagtig,t at hverdagen ikke kunne fungere med mig som fuldtidsarbejdende "karriere" , så er jeg nu fuld af fornyet energi.

Og det er også hvad dette LO udtrykker. Det er Simon og jeg på vej ned af trapperne i Eiffeltårnet. Deraf det selvkomponeret ord "Nedtour".

Materialerne er...gisp...alzheimer light (så passer jeg sgi nok meget fint ind på ældrecenteret)...øh, skønt papir og blomst og rub-on fra en SPS pakke...det var vist MM materialer. Overskriften er sværte og skumstempler.
Jeg scrappede sammen med Maribi i går....vi fik lavet fine LO's med cirkler på...jeg kom nemlig til at købe sådan en cirkelskærer ting fra Fiskars :O) Men da jeg jo ikke er hjemme mens der endnu er dagslys, kan jeg først tage billeder i weekenden.
Tak fordi du kiggede forbi, på ugens første, hårdeste dag :O)

5 kommentarer:

  1. Hvis ikke det fungerer på hjemmefronten, så duer det bare ikke. Så godt du tog den beslutning - og så dejligt at du har fået et andet job...TILLYKKE med det :)

    SvarSlet
  2. Hovsa...det har du sørme gået stille med ;-) Tillykke med det nye job, om du passer ind light mæssigt....jaaa....det tror jeg da nok LOL LOL LOL...

    Godt at igen kan få det til at hænge sammen, så kommer der måske lidt mere på bloggen, og indlæg på forum.....

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  3. Jeg synes det er så stærkt, at du følger dit hjerte selv om det kan være svært af og til. Familien står er jo ens hjertebarn, og den SKAL altså plejes og passes. Nogen gange kræver det svære valg, men når de først er truffet, ja så var de måske ikke så svære igen alligevel. Håber du med dit nye job kan få det hele til at hænge sammen. Du er i hvert fald en både stærk og kærlig quinde, det er der slet ingen tvivl om. Du har været meget igennem de sidste måneder, og jeg beundrer, at du stadigvæk klør på, til stor inspiration for os andre.

    SvarSlet
  4. Hej søsser - det lyder som om det var den helt rigtige beslutning... Du har da også kæmpet med den beslutning i lang tid - Good For You (og dine 3 drenge!)

    Knus lillebror

    SvarSlet
  5. Bliver bare SÅ dejligt for dig og familien. Også dejligt for mig, så kan vi nå at scrappe mere sammen:-))
    Stort TILLYKKE med det nye job, bliver spændende at se dig i denimlook!!!!

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer