torsdag den 13. september 2007

Mere kage...

Ligner dette ingredienser til en kage ?
Ja jeg havde da aldrig før tænk på at putte lakrids og pære sammen...og da slet ikke lakrids i kage ! I det nye nummer af magasinet Mad! var så en opskrift på lige netop den sammensætning....og det skulle selvfølgelig afprøves.
Resultatet: MUMS !
Derfor får I lige opskriften:
400 g. smør/margarine
600 g. sukker
6 æg
600 g. hvedemel
1 spsk. bagepulver
1 1/2 spsk. vaniliesukker
4 1/2 dl. kærnemælk
3 stk. KICK blød lakrids
2 ds. pærer i sukkerlage
Blødt smør piskes (elpisker) sammen med sukker.
Pisk et æg i ad gangen.
Bland med, bagepulver og vaniliesukker sammen i en anden skål, og sigt det i dejen.
Tilsæt kærnemælk og rør dejen sammen til en jævn masse med en røreske.
KICK skæres ud i fine strimler og vendes i dejen
3 spsk. af sukkerlagen fra pærerne ligeledes i dejen.
Resten af sukkerlagen kasseres og pærerne afdryppes.
Beklæd en stor bradepande med bagepapir.
Pærerne lægges først og med skæresiden nedad.
Dejen fordeles henover pærerne.
Bages i ca. 45 min. ved 190 grader.
-------------------------------------------
Den er hurtig og nem at lave....eneste minus er, at det på ingen måde kan kaldes en kage i den lette ende...der er ikke meget "light" over den :O( Men godt, det smager den !
Bon appetit!

4 kommentarer:

  1. årh det lyder lækkert!!! tak for opskriften, glæder mig vildt til at prøve at lave den en dag...!!

    SvarSlet
  2. Pærer og lakrids ???...underlig kombination :D
    Det må da vist prøves..tak for opskriften :)

    SvarSlet
  3. Jamen jeg siger som de 2 andre, lyder underligt, men spændende....nupper også lige opskriften, føler mig nærmest udfordret til at smage.

    Næste gang, vil også gerne have et billede af kagen...mums

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  4. Så er den afprøvet og den smager skønt - dog vil jeg putte ekstra lakrids i næste gang...tusinde tak for opskriften

    SvarSlet

Hyggelige kommentarer